Powered By Blogger

Saturday, April 16, 2011

Jenis-Jenis Ragam Pengguna Facebook!!!




anda kenal facebook?amat keji kalau korang kata korang tak tau ape itu dan facebook! malahan aku yakin disaat ini korang pun sedang seronok melayan facebook bukan?
ok...ok kali ni aku nak listkan sikap2 dan ragam tatatertib di facebook...jika ade yang terasa minta maaflah kerana ini dari pandangan aku,tapi kalau pandangan korang lain maknanya salah seorang dari kita bengong ok!




Jenis Span
Jenis ni memang ramai,mereka amat gemar add kawan2 dari yang kenal,tk berapa nak kenal sampailah takde kaitan dalam kehidupan mereka,pantang nampak awek comel atau pakwe jambu automatik gatal jari add request,in the end hanya 10% sahaja yang korang mampu layan,selebihnya pasif...sebab tu ramai org yang ramai pasangan mengadu penat tak terlayan!




Jenis Takde Keja
Jenis ni aku rasa aku termasuk sekali hahaha!!! spesis ni memang superb! rajin mengomen,kadangkala wall org lain dah mcm wall mak bapak dia! tapi bagusnya spesis ni memang amat mudah mengomen serta peka terhadap apa yang berlaku,so dalam erti kata lain kalau lelaki elok buat calon ni!!!




Jenis  Talam
Jenis ni ade jugak,spesis ni lebih kurang dengan aliran hipokrit la,contohnya bila komen memang hebat sampai keluarkan dalil2 dan surah2 tapi status kat wall mcm haram malahan kalau korang bernasib baik korang boleh jumpe gambar agak kurang senonoh disitu!
terdapat juga jenis yang nak tunjuk diri tu alim namun dari satu sisi gelap,ade kepentingan...mcm nak ushar awek2 comel...spesis ni aku tarbiyahkan...pigidah!!!




Jenis Pizza
Jenis ni biasanya kita jumpa dan kita alami bila kita add seseorang atau sesuatu page yang mana kita rasa best dan enjoy,namun mcm pizza,makan time panas memang lembut,tapi bile sejuk roti dia mcm roti prata!
begitu jugalah dengan spesis ni,mula2 memang tak lekang,tapi lama2 dia slow dan sejuk!,ini normal terjadi...aku pun alami juga...hahaha!!!




Jenis Lilin
Jenis ni dia tak ade sikap pilih kasih,dia sentiasa membantu menghiburkan,menasihati,menemani tak kira waktu atau waklu! so sebab tu jangan gatal2 main aaaadddd aje,pilih mana yang elok...alah mcm nak pilih calon jugak...




Jenis Lalang
Hah!!! jenis ni memang mcm pencacai pengangkat najis! jenis ni dia kalau syok duduk dlm satu page atau syok kat seseorang tu,semua atatus atau komen kawan tu walaupun salah pada mata Neutral,tapi bagi spesis lalang ni mcm kaki bodek,sentiasa menyokong walaupun cara kawan tu salah...jenis ni memang aku selalu jumpe...biasenya pompuanlah...hahaha!!! tak caye?try bezakan status2 sahabat lelaki dan perempuan...silakan!




Jenis Sengal
Aku termasuk dlm kategori ni,sebab aku kalau komen memang cakap lepas,adakalanya memang ade insan yang Takasima,ape nak buat aku orang Muo,jiran dengan Melaka,memang bahasa kasor! tapi hati ahli syurga  beb...Hahaha!!!




Jenis Gedik
Hah jenis ni memang banyak aku jumpa! kebiasaanya spesis ni selalu tulis status 'aku tensionlah!!!',aku 'sedih sangat' 'awak x hensem,kita tak suke' tapi bile kita tanya 'ape dia?' ' kenapa jadi camni?'  kebiasaannya mereka mcm kerang busuk komen...'takde ape2 hihihi' 'adelah hihihi' maka spesis ni memang layak dilempang laju2 ko dah tau tak nak cerita dengan orang tapi yang ko kecoh2 apasal! ni yang tetibanya gua rasa amat bangang! hahaha!!!




Jenis Bangang!
Jenis ni suka maki tak kira pada lelaki mahupun wanita,spesis ni biasanya kurang kasih sayang dan jenis baru nak naik...so memang spesis ni kalau jumpe memang patut korang Blocked aje,takut lama2 terikut2 sikap kurang kasih sayang


Sebenarnya banyak lagi ragam2 yang ade tapi kalau aku taip lagi aku yakin makanan yang aku makan sekarang ni sure dah dihadam.hahaha!!!


korang tak puas hati? tinggalkan komen hahaha!!!

9 comments:

shahirahkhairudin said...

part jenis kurang kasih sayang tu ko tak nak ngaku pulak ek.. bongek !

FAINOR MUFAKIRIN said...

Jenis Gedik tu kenal sangat siapa! Haha!

hellghast said...

@shahira : walaupun gua tak cukup kasih sayang,tapi gua ade kasih han...hahaha!!!

@FM : "walaupun saya belajar sekolah agama arah sunnah walamaah tapi saya suke maki2 bila saya angin satu badan..." mesti kenalkan?huhuhu....

akuccputsedut said...

aku tak dapat pastikan ler..aku kategori mana satu.. sila ler hang bagitau aku termasuk kategori mana..??? wakakkakakaa...

hellghast said...

@ siput,jenis bangang nak? hahaha!!!

FAINOR MUFAKIRIN said...

Kenal sangat.. Hehe.. :)=

neiny_nani said...

Abis kalau berFB smapai tak ingat org sekeliling tu ketegori mcm mane pulak tu..?

hellghast said...

itu kategori Hardcore!!!

ayob said...

babi abis tu aku jenis bangang la? haha