Powered By Blogger

Sunday, April 3, 2011

Review filem yang menarik untuk ditonton - Battle Of Los Angeles





Aku tonton filem ini,ulasan aku...

Filem yang menarik...



sebelum ini aku terbahagi dua,sama ada menonton Hikayat Merong Mahawangsa mahupun Battle LA,namun aku perlukan kisah yang penuh aksi,so aku pilih yang ini,sebelum itu kawan aku ade komen kata ceritanya agak lawak kerana lari dari tajuk,kerana nak mempertahankan LA mereka kena selamatkan sekumpulan orang awam...tapi aku kena tonton untuk tahu cerita sebenar
Hebat,penuh aksi...jalan penceritaan yang tidak membosankan...namun pada permulaan agak tersasar sedikit jalan cerita,yelah mungkin sebab nak buat cerita ye tak?kalau perang semata dah mcm Black Hawk Down pulak.Berkenaan seorang askar senior yang kembali memasuki medan pertempuran selepas mengharungi tempoh edah selepas misi terakhir beliau yang mengorbankan rakan2nya.

Namun permulaan yang agak tersasar sedikit ialah,misinya mempertahankan Los Angeles,tetapi diberi misi untuk menyelamatkan orang awam,I bet korang mesti kata mcm citer Skyline,well korang salah! jalan cerita hampir sama seperti Saving Private Ryan Seacrest,namun ianya tidak menjadi masalah bagi yang meminati American Idol, ahh aku dah mula merepek...







ok,dari misi itulah yang mengundang teka teki semua org kat panggung,mcmana la rupe Alien tu? so aku rasa semua yang duduk dlm panggung memang same semua,bukan nak tumpu jalan cerita,tapi lebih nak tau betapa makhluk asing ni ade mata ke,hidung ke...hahaha...(mamat kelantan sebelah aku bising mcm haram,ko ingat ni pasar siti Khadijah ke? bangang!




ok2,pengolahan jalan cerita yang berjaya,tidak seperti cerita Rango yang banyak membebel dan tak bagi detail asal usul mengkarung tu serta membazirkan duit aku.aksinya sama seperti Black Hawk Down, so bagi mereka yang dulu suke berangan masa kecik main perang2 aku rasa aksi filem ini mendatangkan kepuasan batin...




No comments: